25 juli - 🎵 🎼🎶een waterval - een waterval 🎵🎼🎶

27 juli 2023 - Skógar, IJsland

Vandaag was een dag vol water! We startten met een korte wandeling naar de Nauthúsagil waterval.
Het was een korte maar leuke tocht. De voeten droog houden was hier niet eenvoudig! 💦💧
Het is mooi en zonnig weer. We kunnen op het gras onze picknick eten.
Daarna volgde de Gljúfrabúi  (“Gleufbewoner”) waterval en dan nog de  Seljalandsfoss waterval.
De auto rit brengt ons tot slot nog naar Skógar. Hier bekijken we de laatste en de grootste waterval van die dag, de Skógarfoss waterval. Helaas is het aan het regenen ☔️.  Vanaf de parkeerplaats moeten er eerst 476 trappen beklommen worden. Dan zie je de waterval van bovenaf.  Daar kan je ook verder wandelen - een schitterende wandeling waar het landschap magisch mooi is: het pad gaat langs de rivier. En achter zowat elke bocht schuilt een nieuwe waterval of zie je de krachtige rivier.

Helaas kunnen we niet de hele tocht g de een. De plicht roept. Want Fien moet helpen om het avondeten te maken: vis en visballetjes, wortels, ui en broccoli in de oven. Rijstpudding met rozijnen en kaneel als dessert. En dat onder leiding van chef kok Dagny Ros.
we logeren de komende 2 nachten in The Barn: een moderne hostel. We delen de kamer met Ofe, Foes, Fien en Ruben. We zijn precies op kamp 🏕️!