Een laatste (klein) dagje genieten in Kuta Bali

3 augustus 2017 - Kuta, Indonesië

Vandaag onze laatste dag op Indonesische bodem … of liever: halve dag. Vanavond om iets na 19 uur hebben we onze eerste vlucht naar huis. We kunnen dus nog een paar uur van Indonesië genieten.
Tijdens het ontbijt in het hotel bespreken we wat we nog willen en kunnen doen vandaag. De mannen beslissen om nog een paar uurtjes te gaan surfboarden. Dythe en ikzelf gaan liever voor de massage. Dat hebben we deze vakantie nog niet uitgetest, moeten we zeker nog eens doen!
Dythe en ik checken nog eens tripadvisor, om een goed adresje te vinden voor de massage. Plekjes genoeg! Maar blijkbaar is er een groot verschil tussen de één en de ander. We beslissen naar een salon te gaan op een goeie 600 meter van het hotel. ’t Bevalt ons al meteen als we voor de deur staan: geen opdringerige medewerkers, een rustig adresje. We kiezen voor de Balinese massage. Die start eerst met een voetbadje met limoen, waarna we slippertjes gegeven worden en naar de massagetafels kunnen gaan. We zien het helemaal zitten. Onze spieren voelen nog stijf van de trekking en het surfboarden. Ideaal dus om dat los te laten masseren! En ’t mag gezegd: het is een zalige massage. Al doet het af en toe ook wel een beetje pijn als ze een stijve spier onder handen nemen !
Iets voor 12 uur stappen we het salon naar buiten. Precies gepast om tegen de middag terug in het hotel te zijn en uit te checken. De mannen zitten al fris gewassen in de kamers te wachten. Ook zij vonden het fijn! Al was het verlies van Michiels (nieuw) sportuurwerk een beetje een domper op de voormiddag. Maar we relativeren het verlies: beter een uurwerk spoorloos in zee dan een zoon !
We mogen onze bagage in de lobby van het hotel laten staan en trekken nog even de stad in om nog iets te eten en wat te shoppen. Tegen 15u30 keren we terug naar het hotel. We willen op tijd klaar zijn om naar de luchthaven te vertrekken. Gisteren sprak een taxichauffeur ons aan. We spraken met hem af dat hij ons tegen 16u00 komt ophalen in het hotel. En hij is van zijn woord! Om 15u45 stapt hij het hotel binnen. Ruim op tijd, maar wij zijn vertrekkensklaar!
Nu zit de reis er helemaal op … Jammer… Het was fijn!
Nu rest ons enkel nog de lange weg naar huis:
Donderdag: 19u40 vlucht vanuit Denpasar naar Yakarta (aankomst daar na een kleine 2 uur) – klok dan 1 uur terugdraaien
Vrijdag: 00u30 vlucht vanuit Yakarta naar Doha (aankomst voorzien na ongeveer 8 uur vliegen) – bij aankomst klok 5 uur terugdraaien (het is dus rond 4 uur ’s nachts als we in Doha aankomen)
Vrijdag 08u25 vlucht vanuit Doha naar Brussel (aankomst voorzien na 7 uur vliegen) – bij aankomst klok 1 uur terugdraaien (aankomst rond 14u30)
Het was een formidabel mooie reis… Bedankt Jaqueline, Jenny en Linda van Tari Travel! We vonden het super wat jullie voor ons geregeld hebben en zalig te weten dat jullie altijd bereikbaar waren in geval van vragen. We zullen er nog lang van nagenieten !!

1. Bonaventure Sabien:
    4 augustus 2017
    Hallo vrienden,
    We wensen jullie en veilige reis naar huis en hebben genoten van de vele fantastische reisverhalen. Tot vlug