Terug grond onder onze voeten!

15 juli 2017 - Borobudur, Indonesië

Om 16u15 zijn zette chauffeur Harry 5 vermoeide Belgen af aan het hotel, vlakbij de Borobodur - tempel.  We ploffen ons meteen alle 5 op ons bed... Moe en uitgeteld van de lange reis.

We vertrokken gisteren, vrijdagmorgen rond 04u45 richting Zaventem, waar we om 9u15 de eerste vlucht namen richting Doha.  We vliegen met Qatar Airways: dat is comfortabel vliegen, en we worden echt verwend met eten, drankjes en hapjes.

In de namiddag komen we toe in Doha: wat een luchthaven ! Die sjeiks ... ja man... die moeten nogal wat olie versjassen ! Zo'n building !

Na een beetje de beentjes strekken in de ferme luchthaven, het bewonderen van de racewagens, de ferm gepeperde uurwerken en sjakosjen (voor alle duidelijkheid: we hielden het bij kijken! ;-)  ) opnieuw 't vliegtuig op, richting Jakarta.

Doha is slechts 1 uur verschil met België. Maar tijdens het vliegen naar Jakarta wordt ons ritme helemaal overhoop gehaald. Want na een avondmaal op het vliegtuig rond 21u00, proberen we vanaf 22u15 een uitlje te vangen. Om 02:00 uur worden we gewekt: we bevinden ons in een zone waar het ontbijt -tijd is.... dus gaan we ontbijten zeker Lekker. Maar echt honger hebben we niet. Nog 1 uurtje vliegen en dan landen se in Jakarta. Om 8:00 lokale tijd slepen we ons door het luchthaven gebouw. Nadat we onze bagage afgegeven hebben en ingecheckt zijn, zoeken een zeteltje en vangen nog een uiltje. Dit deed deugd. Onze volgende vlucht is met Garuda Indonesië. Niet zo luxueus als Qatar Airlines, maar meer dan ok. Het zal een korte vlucht worden van een klein uurtje. We kopen 's middags een lunch: noodles met kip of gehakt en een soepje erbij. 17 euro voor alles, en dat in een luchthaven . We kunneni niet klagen ! Om 13:30 landen we. Blij dat we er zijn. Allé. ... toch bijna. Hary, onze chauffeur staat ons op te wachten en rijdt ons naar het hotel. Opnieuw een ritje van ruim anderhalf uur. Na een douche, een korte wandeling en een avondmaal in het hotel gaan we slapen. Om 20:00 zitten we al onder de wol. Als we bijna ingedommeld zijn horen we geklop op onze deur. Feri, onze gids voor overmorgen, komt langs om nog wat af te spreken. We zijn onder de indruk van de organisatie van de reis!

1. Christine:
    19 juli 2017
    Wij hebben dit reisverslag pas nu ontdekt. Nu, dat is 19 juli, 17 uur.