Luier de lui ...

27 juli 2017 - Gili Meno, Indonesië

We willen er vandaag weer een ontspannen dagje van maken: genieten van de rust op het eiland. Ik heb het je nog niet verteld, maar op Gili Meno rijden geen auto's ! Wel wandelaars, fietsers, een zeldzame (elektrische!) scooter (die dus geen vervelend geluid maakt of stinkt), maar wel paard en kar!

De weersvoorspellingen die mijn gsm aangaf voorspelden voor vandaag nog warmer dan gisteren.  Bart en Michiel zetten daarom nog een klein half uurtje eerder de wekker om te gaan lopen. En toch is het al heel warm! Ikzelf probeer nog een beetje te slapen. Mijn nacht was niet vlekkeloos. Gisterenavond had ik nog aan tafel zitten juichen dat we geen last hadden van het vreemde eten hier. Ik mocht dat niet gezegd hebben: ''s nachts is 't em van dadde! Om de 5 minuten moet ik me naar het toilet reppen ... Tegen de ochtend (en met een motilium of 2 achter de kiezen) voel ik al verbetering. Maar mijn benen zijn nog slapkes....

Ik kies als ontbijt voor banaan, cornflakes en wit brood. De fruitsap en eieren laat ik links liggen.  De dag start bewolkt (en zo zal het 't grootste deel van de dag blijven). We genieten van de wolkjes en maken er een super luie dag van. Omdat het toch niet echt zonnig is beslissen we niet te gaan snorkelen. We kiezen voor een gezellig alternatief: gezelschapsspelletjes spelen. En gelukkig maar dat we niet op stap moeten: na mij, hebben ook Michiel, Bart en Lowiek last van broebels in de darmen.  Maar gelukkig is het van korte duur! Enkel Lowiek heeft er sinds vanavond last van, hij zal dus nog een paar uurtjes geduld moeten oefenen.

Over de middag doen Michiel, Dythe en ikzelf nog een korte wandeling over het eiland - eigenlijk op zoek naar een middagmaal. We komen op plaatsen die we eerder nog niet zagen. We passeren onder andere het lokale ziekenhuisje, de verbrandingsoven (echt àlles wordt hier verbrand! ), loslopende koeien en heel veel katten... bijna allemaal met een halve staart. Waarom dit zo is, daar hebben we het raden naar...

Morgen wordt weer een dag met de wekker! Om 7 uur worden we aan de ontbijttafel verwacht, om tegen kwart voor acht aan de haven te kunnen staan met onze bagage. Van daaruit nemen we de boot naar Lombok.... Op naar een nieuw avontuur!