Wevelgem - Parijs - Doha - Windhoek - Rehoboth

3 juli 2019 - Windhoek, Namibië

Gepakt en gezakt vertrekken we op dinsdagochtend richting Parijs. In de luchthaven van Charles de Gaulle vertrekt onze vlucht om 16u00.

We willen op safe spelen (je weet nooit hoe het verkeer is) en planden om thuis te vertrekken tegen de klok van 10u00.  Maar zoals verwacht lukt dat niet helemaal 🙃. Maar met een vertraging van zo'n 20 minuten kunnen we thuis de deur achter ons toe trekken. Jutta blijft verweesd achter.  Ze had het weeral in 't snotje dat we er op uit zouden trekken.' t Is zo'n slim beestje... Maar we mogen op onze 10 oren slapen: ze is in goede handen met onze logés! (merci Tsjeppe en Nancy 😘).

De vlucht vanuit Parijs vertrekt mooi stipt op tijd. De kids en Bart verdrijven hun tijd met filmkes bekijken. Ik geniet met volle teugen van de extra slaapuurtjes. Rock Werchter zit nog in mijn vel... (of vooral: in mijn oogleden 😜).

Na 6,5 uur vliegen komen we aan in de extravagante luchthaven van Doha. Twee jaar geleden hadden we er ook een tussenstop. Michiel moet voor een jaaropdracht samen met zijn groepsmakkers een foto nemen met de chiro T-shirt aan in minstens 15 verschillende landen. 't Is dus een uitgelezen kans om een paar foto's te nemen.

Ook de vlucht van Doha naar Windhoek verloopt perfect. We boarden om 01u30 in om tegen 2 uur het luchtruim te verkennen.  De vlucht bestaat voor ons allen voornamelijk uit slapen slapen slapen...

We landen om 10u30 in Windhoek. Eerst moeten we voorbij de immigratiedienst. Een 6-tal nors uitziende Namibianen controleren er nauwgezet onze reis passen, de geboorteattesten,...  zo grappig om te zien: het was buiten meer dan 20 graden. Binnen iets frisser. Maar al die locals zaten er met hun dikke winterjas, sommigen met een sjaal en fleeceke op hun schoot!!  Na het oppikken van onze bagage worden we net buiten de hall waar opgepikt door 2 chauffeurs (met 2 auto's), die ons naar de jeepverhuurfirma in Windhoek brengen.  Daar worden we heel vriendelijk onthaald. Er volgt eerst een heel punctuele uitleg over alle administratieve formaliteiten en daarna wordt alle materiaal en toebehoren van de jeep heel mooi uitgelegd. Zelfs het opzette van de tenten wordt gedemonstreerd.  Een jong meisje dat er mee helpt staat er... met haar wollen muts op haar hoofd... ('t is buiten 25 graden !!)

Na een uitleg van zo'n 2,5 uur mogen we op pad. Maar eerst nog wat inkopen doen. Op een boogscheut ligt er een super Spar, waar we quasi alles zoals in België kunnen aankopen. Zelfs in de vleestoog zien we cordon bleu's, schnitzels, hamburgers,... Alles ziet er echt lekker uit ! ​ ​​​​​​We kopen nog wat pistoletjes, die we om 16u als 'middagmaal' verorberen. Tegen iets na 17 uur zijn we op de eerste camping in Lake Oanob Resort in Rehoboth.

Alles is hier dor. De camping is groot, en gelegen aan een meer. We krijgen een standplaats vlak bij het meer. Er liggen dierenkeutels. Benieuwd van welke dieren die zijn...  Volgens onze chauffeur krioelt het hier ook van de bavianen... Hopelijk komt er vannacht geen bij ons in de tent liggen!

Slaapwel!

1. Sylvie:
    Goede reis!! Genieten maar en wij beetje mét jullie 😎
  2. Eveline:
    3 juli 2019
    Fijn om jullie avontuur weer te kunnen volgen. Hopelijk hebben jullie wel voldoende winterkleren mee om deze vakantie te overleven 😎.
  3. Nancy en Patje:
    3 juli 2019
    Amai, jullie gaan een superreis tegemoet. Veel plezier !
  4. Bonaventure Sabien:
    3 juli 2019
    Waauw dat zal weer een super reisje worden. Veel plezier allemaal en volop genieten hé ❤️💋