Een dagske platte rust in Spitzkoppe

9 juli 2019 - Spitzkoppe, Namibië

Vandaag, dinsdag de 9de juli, wordt een heel rustig dagje. Wij hebben nl nog een tweede dag hier op de camping. Maar aangezien de camping heel ver gelegen is van  alles, maken we er een relax dagje van.

De nacht was niet zo rustig als we gedacht hadden. Gisterenavond was het heel rustig: windstil.  Maar naar de ochtend toe begint het enorm te waaien. Zo hard, dat we opstaan om het was gerief aan de draad buiten weg te halen, voor alles kilometers verder ligt.  Ook de buren hebben niet zo goed geslapen. Tegen dat we opstaan is één van hun tenten al volledig ingepakt. Zo lang zijn ze al op. Door de wind!

We starten met een ontbijt met het Limburgse gezin. Zij trekken vandaag verder naar Waterberg.

Na het ontbijt pakken we beiden de tenten in. Wij rijden tot aan de ingang, om er te gaan afwassen en ons te gaan douchen. De douches zijn echt tof: met stenen werden muurtjes gebouwd. De  douches werden daar gewoon in gemonteerd. De douches zijn dus buiten. Er staat een zonneboiler. Maar die kan de capaciteit van het te verbruiken water niet echt aan. Daardoor is het water maar lauwtjes. In het begin is dat  wel een beetje lastig.  Maar 't went.

Na onze douchekes gaan we weer richting onze kampeerplaats. Ik hou me bezig met het schrijven van de blog, Dythe leest een boek  en de mannen leren manille met 2 en dan met 3 personen.

Later op de namiddag maken Bart en ik nog een wandeling. We hopen nog een paar dieren te kunnen spotten. Maar het is overal heel stil... Jammer.

terug aan de auto eten we wat fruit. Dat zorgt ervoor dat er heel wat verschillende vogelsoorten op af komen. En ook Kaapse grondeekhoorns zijn van de partij. Die diertjes blijken echt niet schuw. Op de rotsen verschijnen ook heel wat Dassies (een soort dikke rat, maar dan zonder staart).  't Mooiste diertje is een vogel met een grote kromme bek: de zuidelijke geelsnaveltok. Het beestje is in de wolken met appelschillen.

Tegen half zes beginnen we ons avondeten te bereiden. Het wordt een simpel maal met noedels, mutton  en biefstuk met wat sla, tomaat en wortel. We  zitten bijna door onze voorraad eten heen. Maar de Japanse toeristen die toevallig nog passeren vinden het blijkbaar een mooi tafereeltje. "Can I take a picture, please? " "Of course you can!" Hopelijk passeren we morgen een winkel. Want we trekken nu steeds meer naar het Noorden, weg van de drukbevolkte gebieden, dichter naar de wilde dieren toe. Spannend!

We genieten nog wat na rond het vuur. Tegen 20 uur gaan we slapen. Het is al goed donker.  Er  wacht ons weer een mooi lange nacht...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fabienne:
    13 juli 2019
    Ma kijk, dacht nog te zeggen bij 'groetjes uit Blauberg' dat je zou kunnen denken dat we ook ergens in Afrika zitten en hier heb je Waterberg al. Wat een prachtig woestijnlandschap! Mag je klimmen op die koppen? Ze doen een beetje denken aan Kata Tjuta (google maar eens, als je goed internet hebt). Geniet geniet geniet van al dat moois!
  2. Lowiek, Michiel, Dythe, Bart en Nele:
    17 juli 2019
    Mo gow! Er zijn inderdaad veel gelijkenissen met de kata tjuka! 😊